fbpx

 

Milí lektoři, milé lektorky,

máte vlastní web, nebo jdete cestou starých dobrých pre-internetových zvyků?

V dnešním newsletteru se chci věnovat tématu sebeprezentace lektorů ve virtuálním prostoru. A tajně doufám, že se mi přitom povede zase vyvrátit několik zažitých mýtů. Zejména těch kolem sebeprezentace na sociálních sítích.

Enjoy,

Klára Pirklová

 

[1] Kolik lektorů má vlastní web? Pokračujeme ve sdílení dat z uživatelského výzkumu start-upu Flowlance.* Tentokrát mě zajímalo, jak jsou na tom čeští a slovenští lektoři se sebeprezentací na webu. Flowlance odhadují, že ve skupině podnikajících lektorů má vlastní web 65-75% lektorů. Tato data podkládají dotazníkovým výzkumem a rozhovory. Ze zkušenosti s platformou StudyHub jim naopak vyplývá, že mezi začínajícími lektory či lektory s menší základnou klientů se počet jedinců s vlastním webem pohybuje spíše v jednotkách procent. Tito lektoři volí pro sebeprezentaci sociální sítě, nebo dokonce žádnou webovou prezentaci nemají. Ne že by nechtěli. Naopak. Jen jim celá anabáze přijde příliš složitá.

 

[2] Jsou sociální sítě alternativa webu? Nejsou. 🙂 Z hlediska nováčka se to tak může jevit. Sociální síť vám dá možnost si vytvořit profil na pár kliknutí. Profil s fotkou a popisem se může jevit jako malá webová stránka. Dojem webové stránky ale vezme za své, když si uvědomíte, jak sociální sítě fungují. Facebook, Instagram a dokonce ani LinkedIn nejsou designované na prezentaci osoby či služeb. Jsou designované na rychlou zábavu. Tento směr v posledních měsících navíc výrazně akceleroval vlivem TikToku. Všimli jste si, že se vám na sítích čím dál méně zobrazují lidi, které dlouhodobě sledujete? Ne, to není náhoda.

Pokud profil na sítích máte, rozhodně ho po přečtení tohoto newsletteru nemažte. Sítě mají v sebeprezentaci svůj význam. Zamyslete se ale nad nějakou statičtější prezentací, na kterou se lze ze sítí prokliknout.

 

[3] Jak dlouho trvá vytvořit si sebeprezentaci na webu? Pokud máte fotku a víte, co o sobě a svých službách napsat, může to trvat stejně dlouho jako profil na sociálních sítích. Možnosti jsou různé. Duo Kika a Lucka loni vytvořily lektorskou šablonu pro web na WordPressu. WordPress je už dlouho můj crush, takže jejich šablonu doporučuji, kudy chodím. WordPress je super řešení, pokud časem chcete e-shop, platformu pro vlastní kurzy nebo blog.

Možná ale potřebujete pouze webovou vizitku, a to ještě dnes odpoledne. I pro váš existuje řešení. Jmenuje se Notion, můj nový crush. Proč? Kromě webové vizitky má totiž přímo integrovaný systém pro organizaci a třídění materiálů. A také robůtka, který vám pomáhá formulovat myšlenky, když se nemůžete vymáčknout. Líbí se mi to tak moc, že k němu chystám webinář. A líbí se i start-upu Flowlance, který v něm vytvořil šablonu pro lektorskou webovou vizitku. Stačí otevřít, duplikovat a upravit si podle sebe. Za odpoledne máte hotovo.

 

[4] Funguje teda vůbec ještě šeptanda? Bydlím na vesnici a když jsem učila v místním komunitním centru, stačilo k propagaci aktivovat pre-internet chat room using an old version of windows (viz úvodní obrázek :)). Stejně jsem si ale web vytvořila. Šeptanda a vlastní webová prezentace jdou ruku v ruce. Dobře se kombinují. Společně tvoří powerful duo s cílem poskytovat lepší služby. A mimochodem, ze stejného důvodu si teď osvojuji (a školím) práci s AI. Dobře totiž doplňuje to, co už dělám a co mi funguje.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

SHRNUTÍ:

– Vlastní web má 65-75% podnikajících lektorů.

– Ostatní web chtějí, ale nevědí jak.

Webovou vizitku vytvoříte stejně rychle jako profil na Facebooku.

– Se sebeprezentací vám pomůže také AI.

—-

*Můj primární cíl je sdílet hodnotná data. S Flowlance jsem se ale domluvili i na affiliate spolupráci. Pokud se rozhodnete platit předplatné v jejich aplikaci, já dostanu z transakce malou provizi. Přijde mi fér to tady sdělit.

Tohle je EdTech Newsletter, pravidelné psaní do e-mailové schránky o technologiích ve vzdělávání a o všem, co k tomu patří. A já jsem Klára Pirklová, autorka tohoto newsletteru, holka z e-learningu a máma 4 školáků. Dnešní newsletter odchází na 4550 e-mailových adresa.

Co nabízím:

Program pro dobrý start lektorského projektu: 10 týdnů pro váš projekt

Chcete tvořit video kurzy? Zvládnete to už za 5 týdnů.

Série tří webinářů o AI : AI pro lektory

TOHLE JE #EDTECH NEWSLETTER.

PŘIHLASTE SE K ODBĚRU NEWSLETTERU.

Tématem newsletteru jsou trendy ve vzdělávacích technologiích, lektorské i digi tipy, online vzdělávání. 

Jste úspěšně přihlášeni k odběru newsletteru.