fbpx

Milí lektoři,

právě jste otevřeli druhý newsletter roku dvaadvacet. Dnes je o stručnosti, o naslouchání a o (ne)napodobování. 

Tu část o stručnosti a (ne)napodobování doporučuji, pokud tvoříte vzdělávací obsah na sítě.  

Přeji příjemné čtení,

Klára

 

P.S. Sledujete moji ságu o e-booku? Mám pro vás pokračování. E-book se šíří. Organicky. Doputoval třeba do databáze otevřených zdrojů knihovny Jihomoravského kraje. A také mi přivedl první zájemce na webinář s názvem Jak vést online skupiny. Švihák jeden. 

 


 

EdTech TRENDY

EdTech / educational technology má své trendy. A ty se mění. Co ale už dlouho zůstává neměnné, je mobilní vzdělávání. Podle některých průzkumů až 92% lidí sleduje vzdělávací videa a čte vaše vzdělávací posty z mobilního telefonu. 

Po tvůrci webu to žádá, aby dbal na responzivitu – tedy čitelnost jak z desktopu, tak z mobilního zařízení. Po nás všech to žádá (nejen) textovou stručnost. Co se na webu zdá skousnutelné, může na mobilu působit jako obří sousto. Ať už je to post na sociálních sítích či popis toho, kdo jste a co nabízíte. 

Dlouhodobým EdTech trendem je tedy jednoznačně – vizuální stručnost, jasnost a výstižnost. 

Jste struční? 


 

EdTech TIPY

Příští úterý, 25.1. od 9:30 budu ve svém facebookovém pořadu #EdTechtipy hovořit o tom, jak naplnit skupinové kurzy.  

Řada lektorů vytváří skvělý obsah na sítě, ale naplňovat skupinové kurzy se jim nedaří. Během 20min tedy s vámi nasdílím svoje nejlepší strategie.

A rovnou prozradím, že mojí klíčovou strategií je naslouchání. Může to znít jako protimluv – strategie a naslouchání. Ale opak je pravdou. Naslouchání na volné noze je důležité. Ve všech fázích – od vývoje vzdělávací služby až po prodej. Vyslechnout si potřeby klienta – vyslechnout si, co skutečně řeší – a reagovat na to. S upřímným zájmem, aby věc rozlousknul a mohl jít dál. 

Jak to vypadá v praxi, nakousnu v úterý. Pokud vás téma zajímá detailně, ještě pořád se neobsadilo poslední místo v programu 10 týdnů pro váš projekt, kde naslouchání hodně trénujeme. (Program začíná v pondělí.) 

 


 

EdTech HVĚZDY

Hypermimesis je poměrně velký fenomén. Označuje masivní napodobování toho, co dělají v online světě druzí. Dobře pozorovatelný je na Instagramu. Uchytí-li se nějaký trend v Reels, lektoři jej začnou okamžitě napodobovat. 

Přitom je zjevné, že některé typy Reels nemají se vzděláváním moc společného. Jako třeba ty, kde texty nestíháte ani přečíst, natož se jimi nechat inspirovat. 

Přitom být kreativní a zároveň vzdělávat nemusí být vůbec složité. Koukněte třeba na skvělé Reels Zdíši ze Španělštiny do kočárku

Velmi inspirativní je také kanál vzdělávací komunity Slow Czech. V každém z jejich příspěvků zároveň už trochu učí a zároveň ukazují, co může student očekávat od jejich placených kurzů. 

 


 

Tak jo. Jste struční? Nasloucháte potřebám svých klientů? (Ne)napodobujete? 

Mimochodem, už jste viděli Don`t Look Up / K zemi hleď?