Milí lektoři,
víte, co je gig economy? Zajímá vás, jak dopadla konference Učíme jazyky ONLINE v číslech? Zálohujete si data, třeba pro případ rozsáhlého DDos útoku? O tom je dnešní čtení.
Enjoy,
Klára Pirklová
EdTech TRENDY
Lektoři jazyků jsou často na volné noze. Ti co učí tzv. “na sebe” i ti z jazykovek. V některých jazykovkách lze s ohledem na výdělky mít podezření na prekarizovanou práci.
Nicméně, zdá se, že častěji lze v souvislosti s lektory jazyků mluvit spíš o gig economy. Gig z anglického side gig – “vedlešák”.
“Základem gig ekonomiky je flexibilní, dočasná práce nebo práce na volné noze, která často zahrnuje spojení s klienty nebo zákazníky prostřednictvím online platformy.” (Zdroj / překlad DeeP L)
EdTech TIPY
Termín gig economy skvěle definuje to, co lze pozorovat na konferenci Učíme jazyky ONLINE.
Ta vrcholí dnešním dnem a už jsou známa nějaká čísla. Tak třeba to, že se na konferenci přihlásilo přes 2200 jazykových učitelů a lektorů.
V představovacím vláknu zaznívá opakovaně podobný model – učím částečně pro školu a částečně na sebe / kombinuji offline a online výuku / po covidu se mi online práce zalíbila.
FUN FACT: Dnešním tématem konference je PODNIKAVÝ LEKTOR, takže pokud vás gig economy zajímá prakticky, ode dneška až do neděle můžete načerpat inspiraci.
EdTech HVĚZDY
No a druhým zajímavým číslem jsou 2 dny DDos útoků na webhosting, na němž konference běží.
A propo, co byste dělali, kdybyste byli uprostřed online eventu a webhosting, na němž event běží, prakticky přestal fungovat?
- Převedli celou akci bleskově jinam.
- Úplně překopali organizaci.
- Celé to zabalili.
Já to naštěstí zabalit nemusela a děkuji tímto všem mým hvězdám, které mě v tu chvíli podrželi.
Jestli ještě nezálohujete, budiž vám moje dvě čísla – 2200 účastníků a 2 dny nejistoty – motivací. (Já zálohu měla.)