fbpx

Co mají a co naopak nemají umět děti na konci prvního stupně české či slovenské základní školy?
Nemají mít za sebou stohy vyplněných sešitů, nemají mít úhledné seznamy slovíček bez dalšího výstupu, nemusí umět používat mezinárodní fonetickou abecedu IPA v hranatých závorkách a nemají dokonce ani umět bezchybně anglicky číst.
——————————
A co tedy mají umět?
Národní vzdělávací programy v obou zemích sledují celoevropský trend, proto mají obdobné požadavky.
Dítě po prvním stupni ZŠ by mělo mít cizí jazyk přibližně na úrovni A1 podle Společného evropského referenčního rámce  pro jazyky.
——————————-
Dítě by tedy mělo být schopno:
– vytvářet otázky (Are you / Do you / Can you…) a na ně taky adekvátně reagovat
– mělo by být schopné se jednoduše představit (tj. ovládat základní fráze i otázky na druhé)
– pohovořit o své rodině, přátelích, koníčcích, domově, škole i městě (I have / I don`t like… / I can…)
– mělo by být schopné rozumět základním pokynům a reagovat na ně (Thank you. Sorry. Excuse me.)
– mělo by umět vyprávět o své denní rutině (tj. správně používat slovesa v přítomném čase prostém)
– pojmenovat věci kolem sebe v celých větách (tj. mít zautomatizovanou vazbu there is…, umět použít přítomný čas průběhový)
– umět navigovat městem (tj. umět rozkaz)
—————————-
Pokud mu něco z toho ujede (a nedožene to na druhém stupni z dobrým učitelem), ujedou mu ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ PRVKY JAZYKA, které bude později dohánět velmi těžko.
Položte sami sobě otázku: směřuje k těmto dobrým základům vaše dítě?
Z vlastní zkušenosti vím, že vést děti tímto směrem není tak náročné, jak se může zdát. Potřebujete k tomu jen vhodné aktivity.
———————————–
Ty nejosvědčenější ze svých hodin jsem upravila pro použití v domácích podmínkách a vytvořila z nich kurz Teach & Grow.

NECHTE SE INSPIROVAT TĚMI, KTEŘÍ HRY Z KURZU JIŽ VYUŽÍVAJÍ