Před pár dny jsem vedla rozhovor s learning designerkou Alenou Dudovou na téma: Jak vytvořit pro svoje studenty online kurz. V rozhovoru jsme si povídaly o tom, jak zjistit, co naši studenti potřebují. Jak si načrtnou svůj úvodní nápad na A4. Je dobré začít kurz prodávat, i když ještě není dokonalý? Na jakých platformách lze kurz vytvořit? A jak ho můžeme zařadit do naší nabídky?
Co naši studenti potřebují?
S Alenou jsme se shodly, že v první řadě je důležité se o potřeby našich studentů opravdu zajímat. Řada tvůrců používá dotazníky, hloubkové rozhovory či kombinaci obojího. Nepřeskočit toto zjišťovací stádium může rozhodnout o úspěchu či neúspěchu.
Začněte, i když nejste ready
Otázka, která se v podobných rozhovorech opakuje je: Co všechno musím umět, abych mohla začít vytvářet online kurz? V rozhovoru s Alenou jsme se opět shodly: Začněte, i když nejste ready. Poslouchejte své studenty, brainstormujte nápady, testujte a vyhodnocujte.
To je mimochodem nejjednodušší formule learning designu.
Pokud uvažujete o tvorbě vlastního kurzu, rozhodně si rozhovor nenechte ujít.
Alena Dudová je learning designerka – průvodkyně tvorbou online kurzů a jiných forem vzdělávání. Svým klientům pomáhá vytvářet funkční a atraktivní vzdělávací obsah, který odpovídá současným potřebám našeho života i práce. Najdete ji ZDE.