fbpx

Pokud chcete být špičkou ve svém oboru, sebevzdělávání v zahraničí je nutnost. Může se dít prostřednictvím kurzů, knih, konferencí. Cest je mnoho. Co když vás ale brzdí jazyk samotný?

To co potřebujete, je angličtina pro specifické účely. Ta se učí trochu jinak než běžná angličtina. Dnes vám ukážu jak.  

Potřebuji se naučit poskytovat svoje služby v angličtině. Zn. IHNED

Chci se naučit psát články na LinkedIn. / Chci se připravit na pohovor v angličtině. / Koupila jsem si kurz, trávím nad ním spoustu času, ale moc nerozumím. / Ozval se mi anglický klient, co mám dělat?

Hned na začátku musím napsat, že lidé, kteří usilují o vzdělávání ve svém oboru v zahraničí, jsou pro mě obrovskou inspirací. Až už luští knihu, koukají na videa, nebo objíždějí konference, vždycky mi srdce poskočí, když se nějaký takový student ozve, že by potřeboval pomoci.  Obvykle je to tak, že potřebuje pomoci za minutu dvanáct. Konference už je za měsíc. Článek už je rozepsaný. Kurz je zakoupený. Anglický klient přijde za týden.

Objevil se problém a řešení je potřeba ihned.

Konzultace a klíčové otázky

Lektoři angličtiny sice leckdy dovedou nemožné, ale zázraky pořád ještě neumějí. Skvělou znalost jazyka vám tedy nemůžu zaručit na počkání, ale mohu vám ukázat, jak se k ní systematicky dopracujete za co nejkratší možnou dobu.

Na úvodní konzultaci je pro lektora, který vám bude pomáhat s angličtinou pro specifické potřeby zásadní otevřenost a ochota zodpovědět pár klíčových otázek. Společně si vytyčíte jasně definované a časově ohraničené cíle, cestu k jejich naplnění i průběžný způsob reflexe naučeného.

Cíle konkrétní a měřitelné

Spolupráce jeden na jednoho obvykle trvá 12-20 týdnů. Cíle takové spolupráce mohou znít: Napíšu dva články na LinkedIn. / Projdu celý zakoupený kurz, budu rozumět a aktivně používat klíčovou terminologii. / Budu schopná poskytovat svou službu v angličtině.

K těmto cílům vše směřuje.

Nepřímá či blended výuka

Se studenty, kteří potřebují angličtinu pro specifické účely, pracuji výhradně online. Základním módem je asynchronní vedení, tedy vedení bez setkávání (obvykle přes Google Classroom), nicméně, s šikovnou audio či video zpětnou vazbou.

Někdo volí spolupráci v blended režimu, to je kombinace přímé a nepřímé výuky (obvykle kombinace Zoom a Google Classroom). Nepřímé vedení je tam v každém případě klíčové.

Abyste dosáhli vytyčeného cíle, potřebujete nejen trenéra, ale především vlastní autonomii v učení.

Growth mindset vs. paralýza

Většina studentů, kteří přicházejí s požadavky výše zmíněnými, už mají osvojený tzv. growth mindset. To znamená, že vědí, kam směřují.  Také ale vědí, že tam ještě nejsou, avšak že s trochou snahy to nebude trvat dlouho.

Growth mindset je pro rozvoj profesních (a jiných) dovedností klíčový. Je přímým opakem paralýzy, která někoho může přepadnou. Třeba proto, že by chtěl tu angličtinu už teď hned, ale ono to ještě nejde.

 

Pokud řešíte problém, který vyžaduje angličtinu pro specifické účely, neváhejte se mi ozvat k bezplatné konzultaci na info@klarapirklova.cz. Dokážu vám pomoci. 

Aktuální ceník spolupráce najdete zde

 

1:1